با خصوصی سازی خودروسازان موافقیم، اما باید با قیمتی درست به اهلش داده شود معاون اول رئیس جمهور در ستاد توسعه فناوری‌های پیشرفته: شجاعت خطرپذیری تصمیمات و اقدمات جدید را داشته باشیم آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: تحول در رویکرد اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری مولد | اشتغال‌زایی مولد، معیار سنجش موفقیت سازمان فنی و حرفه‌ای بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از رزمندگان یمنی شروع ماموریت ناو تهاجمی چین در بحبوحه تهدیدهای تایوان انتقاد نماینده شاهین شهر از استرداد لایحه مقابله با انتشار محتوایی خلاف واقع در فضای مجازی آئین استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران برگزار شد حریق یک انبار نفت روسیه در حمله پهپادی اوکراین لاپید: زمان پایان جنگ غزه فرا رسیده است قالیباف:دولت نمی‌تواند سهم شهرداری‌ها از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، را کسر کند سرلشکر حاتمی: تهدیدات دشمن تمام شدنی نیست هشدار نخست وزیر هند به پاکستان پس از افزایش تنش مرزی رئیس جمهور: فراتر از مناسبات سیاسی، برادری در میان کشورهای اسلامی جریان دارد با مصوبه مجلس مجازات خروج غیرمجاز ایرانیان خارج از کشور برداشته می‌شود رئیس جمهور در نامه‌ای لایحه مقابله با انتشار محتوای خلاف واقع در فضای مجازی را مسترد کرد دولت آلمان تل‌آویو را مسئول تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه دانست مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف به حفظ و تقویت هویت ایرانی- اسلامی ایرانیان خارج از کشور کرد منابع اسرائیلی: تصمیمات این هفته‌ مسیر جنگ را تغییر خواهد داد کاش باز هم به ما وعده بدهید رسانه اسرائیلی: حماس ما را در جنگ سیاسی شکست داده است | واقعیت را بپذیریم، در جهان منفورترین شدیم تمایل ترامپ برای دستیابی به آتش بس جامع غزه عارف: دشمن به هیچ عهدی وفادار نیست وزیر دفاع: ایران و پاکستان پشتیبان یکدیگرند اسرائیل به ویدئوی قسام از اسیر صهیونیستی واکنش نشان داد عراقچی با همتای پاکستانی دیدار کرد واکنش وزارت امور خارجه به شایعه تعطیلی سفارت‌خانه‌های خارجی در تهران شورای دفاع تشکیل می‌شود؟
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد

  • کد خبر: ۲۵۱۱۸۸
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی اظهارداشت: دو ویژگی کلیدی در مسئله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار کرد: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

او با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است، اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیرو‌های بازنشسته فرهنگی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود، اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

وی ادامه داد: نیرو‌های جوان و نسل جدید معلمان همانند نیرو‌های قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

او با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتوا‌ها و ابزار‌های آموزشی نیز متناسب با نیاز‌های روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->