وزیر کشور مطرح کرد: افزایش اختیارات استانداران، گامی برای تسریع در روند توسعه کشور برنامه جهانی غذا: غزه در میانه بدترین بحران بشری روی زمین است هزاران نفر در آتن به حملات رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کردند ایران و اروپا در دور جدید گفت‌وگوها در ژنو مذاکره خواهند کرد پزشکیان: هیچ وظیفه دیگری جز خدمت به مردم و باز کردن گره‌های آن‌ها نداریم تجدید میثاق دولت با آرمان‌های امام خمینی(ره) + فیلم (۳ شهریور ۱۴۰۴) حمله با سلاح سرد به تظاهرات حامیان فلسطین در بروکسل عراقچی: توهم اسراییل بزرگ تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است جهاد اسلامی فلسطین: تجاوز علیه یمن جنایت جنگی جدید آمریکا و اسرائیل است اعتراف رسانه اسرائیلی به شکست در رهگیری موشک هایپرسونیک یمنی انصارالله یمن: پشتیبانی از غزه ادامه می‌یابد حماس: پاسخ رسمی به پیشنهاد اخیر آتش‌بس داده نشده است ایران حمله رژیم صهیونیستی به یمن را به شدت محکوم کرد (۲ شهریور ۱۴۰۴) واکنش یمن به حمله اسرائیل به صنعا | بینی رژیم اسرائیل را به خاک می‌مالیم مصوبات مهم سفر تاریخی شعائر اسلامی به مشهد | از تامین ۶۰ واگن قطار شهری تا پیگیری قطار سریع السیر در سطح سران وزیر خارجه رژیم صهیونیستی راهی آمریکا می‌شود پزشکیان به چین سفر خواهد کرد پیش‌بینی بورس برای فردا (دوشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۴) جلیلی: وظیفه داریم به موفقیت دولت کمک کنیم سرلشکر حاتمی: در برابر تهدیدات دریایی آمادگی کامل داریم فرمانده سابق نیروی دریایی اسرائیل: یمنی‌ها قدرت تولید موشک دارند روسیه: دیداری میان زلنسکی و پوتین برنامه ریزی نشده است دیپلمات‌های ارشد ایران و چین درباره پرونده هسته‌ای رایزنی کردند واکنش دستیار سیاسی قالیباف به پشتیبانی رهبر انقلاب از پزشکیان در آستانه سفر وزیر راه به مشهد عنوان شد: ۱۲۶۹ پروژه در خراسان رضوی با اعتبار ۴۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود پزشکیان: از پشتیبانی و حسن‌نظر رهبری انقلاب تشکر می‌کنم| توصیه ایشان به وحدت و انسجام ملی را به گوش جان بشنویم ۲ شهید و ۳۵ زخمی در حمله امروز اسرائیل به یمن (۲ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد

  • کد خبر: ۲۵۱۱۸۸
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی اظهارداشت: دو ویژگی کلیدی در مسئله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار کرد: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

او با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است، اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیرو‌های بازنشسته فرهنگی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود، اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

وی ادامه داد: نیرو‌های جوان و نسل جدید معلمان همانند نیرو‌های قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

او با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتوا‌ها و ابزار‌های آموزشی نیز متناسب با نیاز‌های روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->