واکنش سفارت ایران به اتهام‌زنی‌های هلند ترامپ: مذاکرات هسته‌ای برای توافق با ایران به‌خوبی پیش می‌رود شمار شهدای امروز غزه به ۶۱ نفر رسید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر ورزش عراق به زیارت حرم امام‌رضا(ع) مشرف شد بیانیه فراکسیون نمایندگان اهل سنت درباره اهانت از رسانه ملی منتظر جنگ میان هند و پاکستان باشیم؟ | فرصت ۴۸ ساعته هند به اتباع پاکستان فرانسه: آماده ادامه گفت‌و‌گو‌ها با تهران هستیم رهبر انقلاب: مردم غزه و لبنان با ایستادگی خود در خط ائمه کار می‌کنند + ویدئو مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و فرماندهان فراجا دیدار چهارجانبه ایران، چین و روسیه با گروسی در خصوص وضعیت برنامه هسته‌ای ایران اعلام آمادگی عراقچی برای سفر به پاریس، برلین و لندن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستورکار مجلس| یک بانک خصوصی، عامل شکل‌گیری ۳۵ درصد از تورم کشور امیر سرتیپ صباحی‌فرد و سردار حاجی‌زاده از مواضع پدافندیِ نطنز و خنداب بازدید کردند ارتش چین برای هشدار به ناوشکن آمریکایی، نیروهای هوایی و دریایی اش را اعزام کرد جزئیاتی از دیدار وزرای امور خارجه ایران و چین در پکن جزئیات پرونده «کرسنت» از سوی پورمحمدی اعلام شد یورش هوایی روسیه به کی یف اوکراین با ۹ کشته و ۷۰ زخمی اژه ای: ایران، میزبان بیست‌و‌یکمین نشست قضایی کشورهای عضو سازمان شانگهای خواهد بود ترامپ از احتمال دیدار خود با پوتین خبر داد اولین مراسم هولوکاست بدون حضور نتانیاهو| پهپاد ناشناس سرنگون شد معاون وزیر کشور: اعطای فوق‌العاده خاص کارکنان شهرداری‌ها تصویب شد وزیر کشور در مشهد: ایجاد سازمان ملی مهاجرت موجب یکپارچگی مدیریتی می‌شود+ویدئو ترامپ: مذاکرات با چین برای توافق عادلانه خوب پیش می‌رود وزیر کشور وارد مشهد شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) عراقچی: تلاش‌های رژیم اسرائیل برای منحرف کردن دیپلماسی کاملاً واضح است سردار رحمان علیدوست، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه: شانس توافق با آمریکا وجود دارد گروسی: ایران در رابطه با مذاکرات هسته‌ای جدی است
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد

  • کد خبر: ۲۵۱۱۸۸
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی اظهارداشت: دو ویژگی کلیدی در مسئله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار کرد: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

او با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است، اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیرو‌های بازنشسته فرهنگی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود، اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

وی ادامه داد: نیرو‌های جوان و نسل جدید معلمان همانند نیرو‌های قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

او با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتوا‌ها و ابزار‌های آموزشی نیز متناسب با نیاز‌های روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->