حمایت جهاد اسلامی از پاسخ مثبت حماس به طرح پیشنهادی آتش‌بس غزه جنبش حماس پاسخ مثبت خود به طرح آتش بس را اعلام کرد نعیم قاسم: دفاع از وطن نیاز به اجازه گرفتن ندارد سخنگوی وزارت خارجه: از خشم مردم هیچ‌کس حتی جرئت صحبت درباره مذاکره و دیپلماسی را ندارد سفیر ایران در مالزی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در محافظت از کشور‌های عضو کوتاهی کرده است پزشکیان: اکو نماد جدی دیپلماسی همسایگی است میزان تامین ارز امسال از ۱۳.۵ میلیارد دلار عبور کرد واکنش دختر سردار شادمانی به اظهارات رئیس پدافند غیرعامل: جاسوسی فراتر از واتساپ است سکوت عجیب وزارت خارجه در قبال روایت‌سازی غرب درباره مذاکره ایران و آمریکا پزشکیان عازم تهران شد ایزدی: مذاکرات قبلی در واقع یک عملیات فریب بوده است بورل افشا کرد: مزدوران آمریکایی ۵۵۰ فلسطینی را در غزه کُشته‌اند سردار نائینی: اگر تجاوز جدیدی علیه ایران رخ دهد، هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت ضرورت پرهیز از تعریف پروژه‌های جدید در طرقبه شاندیز اردوغان: هدف اسرائیل از حمله به ایران، لبنان و سوریه، به‌زانودرآوردن فلسطین است پزشکیان با نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد | وحدت کشور‌های اسلامی مؤثرترین راهکار رفع هر تهدیدی علیه آن‌هاست (۱۳ تیر ۱۴۰۴) پزشکیان و الهام علی‌اف در حاشیه اجلاس اکو دیدار و گفت‌و‌گو کردند (۱۳ تیر ۱۴۰۴) دیدار رؤسای جمهور ایران و ترکیه در حاشیه برگزاری اجلاس سران اکو در جمهوری آذربایجان بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را ترک کردند آیت‌الله علم‌الهدی: له شدن رژیم صهیونیستی یک واقعیت قطعی است مسعود پزشکیان: ایران اسلامی از تمامیت ارضی خود تمام‌قد دفاع مشروع کرد پزشکیان با امامعلی رحمان دیدار کرد حملات گسترده روسیه با صد‌ها پهپاد به کی‌یف (۱۳ تیر ۱۴۰۴) حمله با سلاح سرد در قطاری در آلمان (۱۳ تیر ۱۴۰۴) برق بیش از ۵۰ هزار نفر در مسکو پس از حمله پهپادی قطع شد (۱۳ تیر ۱۴۰۴) یک آمریکایی هنگام ورود به ساختمان کنگره با سلاح گرم بازداشت شد
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد

  • کد خبر: ۲۵۱۱۸۸
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی اظهارداشت: دو ویژگی کلیدی در مسئله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار کرد: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

او با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است، اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیرو‌های بازنشسته فرهنگی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود، اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

وی ادامه داد: نیرو‌های جوان و نسل جدید معلمان همانند نیرو‌های قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

او با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتوا‌ها و ابزار‌های آموزشی نیز متناسب با نیاز‌های روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->